Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
След премиерата си в края на миналата година в Париж, Dacia Bigster вече е готова за серийно производство и първите екземпляри бяха изкарани на пътя. Екипът ни, естествено, се възползва от възможността да направи първи тест на новата, най-голяма и най-мощна Dacia. Румънците бяха организирали пробното шофиране във Франция, където ние се запознахме обстойно с новата кола с повишена проходимост. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор и интериор

Времената, когато "дачиите" бяха определяни като автомобили без дизайн, отдавна отминаха. Сега румънските коли впечатляват с доста атрактивен външен вид. Но никоя Dacia не е изглеждала толкова впечатляващо, колкото Bigster – най-малкото защото никоя не е толкова голяма.
Със своите 4,57 метра дължина той е дори с два сантиметра по-дълъг от седемместния Jogger, а със своите 1,81 метра широчина е с 3 см по-широк. Освен това е с 3 см по-висок от Jogger.

Но малката разлика в размерите не означава, че Bigster е идентичен със седемместната Dacia. Той просто е много повече кола. Всъщност Bigster се позиционира в по-горния автомобилен клас – по-масивен е и е истински кросоувър. Седиш по-високо, по-удобно, имаш повече пространство и, въпреки че целият интериор е от твърда пластмаса, изглежда по-качествен.
Някои хора може би се чудят защо сравняваме Bigster с Jogger, а не с Duster. И въпросът е основателен. Все пак Bigster е SUV, също като Duster. Bigster обаче е значително по-големият брат – с разлика от 23 сантиметра в дължината. По габарити и функционалност е доста по-близък до Jogger, макар да не разполага със седемместна версия.

Факт е, че в Bigster има много място. Багажникът побира до 667 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки (които се освобождават с дистанционно) достига чудовищните 1 937 литра. Това обаче важи само за версиите с предно предаване – при задвижването на четирите колела и хибридната версия товарният обем е малко по-ограничен. Въпреки това, дори хибридът разполага с цели 550 литра товарно пространство.

Отстрани има малко, но силно LED осветление за багажника, което може да се сваля и да се използва като фенерче. Освен това държачът може да носи и други практични аксесоари.

Друга интересна екстериорна приумица е скритата дръжка на задната врата, разположена до прозореца. Изглежда добре и е функционална, но едва ли някой би си помислил, че Bigster е автомобил с две врати. А и няма нужда да се крие задната седалка, защото дори по-високи пътници ще я намерят за много удобна, с достатъчно пространство за коленете и главата.

Bigster също оправдава репутацията си на флагман и на предните седалки. Седалките са удобни, макар и без силно изразена странична опора. Скоростомерът е 7- или 10-инчов дисплей, а в центъра на арматурното табло стандартно е монтиран 10-инчов сензорен екран. Повечето контроли са дигитални, но бутоните на волана са аналогови, а под дисплея има удобен панел с бутони за климатика.
Двигател и ходови характеристики
Базовата версия на модела разполага с 1,2-литров трицилиндров бензинов двигател с мощност 140 к.с., допълнен с 48-волтова мека хибридна технология и ръчна шестстепенна скоростна кутия. Двигателят, наречен TCe 140, дебютира в автомобил с марка Dacia. Той е икономичен, но му липсва малко динамика.

Оптималният вариант според нас е Hybrid 155 – по-мощен пълен хибрид, който осигурява по-добра динамика. Само този двигател може да се комбинира с автоматична трансмисия. Bigster обаче няма 4х4 версия при този мотор, тъй като той е предназначен основно за градско и шосейно шофиране.
Единствената версия със задвижване на четирите колела е TCe 130 4x4, която разполага с 1,2-литров трицилиндров двигател с 48-волтова мека хибридна система и мощност 131 к.с.. Благодарение на клиренса от 22 сантиметра, дори стандартните версии са подходящи за леки офроуд терени.

Що се отнася до возията, тя е мека и комфортна, идеална за дълги пътувания. Инженерите на Dacia са се постарали да запазят баланса – въпреки удобното окачване, колата стои стабилно в завои и кренът е минимален за този клас автомобили. Още нещо – шумоизолацията е на отлично ниво, което не беше характерно за предишните модели на Dacia.
Заключение и цена
Отвън Dacia Duster изглежда много по-престижен от претрупания с пластмаса интериор, който обаче, както вече споменахме, не изглежда никак зле. И това може да бъде простено на най-големия SUV на марката, тъй като салонът минава за здрав и определено много добре проектиран.

Освен това, къде можете да получите напълно оборудван компактен SUV със задвижване на всички колела в C-сегмента, включително всички екстри и специална боя за 55 000 лева? Ето и цялата ценовата листа на новия Bigster, която едва ли се нуждае от коментар.

За относително малко пари (предвид цените на конкурентите) получавате "много кола". И последно, но не и по важност. Съвсем скоро, през юни, се очаква и двугоривна версия с фабрична газова уредба, която според нас е най-добрата алтернатива за икономично шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марин
Коментиран от #11, #19, #76, #82
13:32 27.03.2025
2 Зевс
Коментиран от #4, #9
13:35 27.03.2025
3 Сталин
Коментиран от #10, #15, #34, #50, #67
13:36 27.03.2025
4 Име
До коментар #2 от "Зевс":
Хибридът е четирицилиндров. Колата е чудесна, ревюто на Славчев - същоКоментиран от #42
13:38 27.03.2025
5 Георги
Коментиран от #25, #26, #36, #52
13:40 27.03.2025
6 Госта.
Коментиран от #32
13:43 27.03.2025
7 От погледа на двигателя, не ми харесва,
Погледни "японките" просторно, идеални за поправка?
Германските "щайги" са като Дачията.
Коментиран от #77
13:45 27.03.2025
8 Симо
13:48 27.03.2025
9 стоян
До коментар #2 от "Зевс":
До 2 ком - имам мотор 650 кубика с един цилиндър - три са достатъчно ако искаш икономичен автомобилКоментиран от #40, #53
13:53 27.03.2025
10 Баба Гошка
До коментар #3 от "Сталин":
Голям си оптимист. 250 000 км ако изкара, ще те впишат в дачия-гинес. Двигателя 1 8 tdi на Моя форд ван, произведен в турция, изпуши на 35000 км купен от нов и само 5 години каран (7000 км на година). И много от същия модел изпушиха по същото време. А туй малко двигателче един по- сериозен баир няма как да качи. С 5 човека и багаж има да бутат яко или да катерят пешКоментиран от #61
13:53 27.03.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #1 от "Марин":
Като купе- нормална кола,като мотор- 3×333 е косачка за ливада‼️
13:54 27.03.2025
12 Гришата Ганчев съм
Коментиран от #62, #99
13:55 27.03.2025
13 Директора
Коментиран от #16, #21
13:57 27.03.2025
14 Радио Елто
Коментиран от #88
13:59 27.03.2025
15 сеск
До коментар #3 от "Сталин":
Ганьо продължава да бъде с мисленето, че една кола (като москвич и жигула) трябва да се кара 30 години. хахахахахаКоментиран от #17, #20
13:59 27.03.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Бай Пешо - Карбуратора
14:04 27.03.2025
19 сектант
До коментар #1 от "Марин":
най-много стойност за парите си и автоматичен багажник и купища лукс14:04 27.03.2025
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "сеск":
Е ти верно ли си баровеца дето ще хвърлиш над 55 000 лв за кола от която след три години КАРАНЕ ще вземеш 500лв ❓И няма да питам как с пет яки мъжаги и три куфара ще катериш Шипка❕
Айде нагоре двама ще бутат, ама надалу....ще подпалиш феродото❗
Коментиран от #64
14:06 27.03.2025
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #13 от "Директора":
Пазарът е мерило, да ❗Във Варна Дачии са само бакшиши и фирмени катъри❗
Лични Дачии се срещат рядко, много рядко‼️
Коментиран от #66
14:10 27.03.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 редник
А за добър въртящ момент - дизел.
Коментиран от #30, #35
14:14 27.03.2025
24 Емил
Ама има само външен вид!!!
14:15 27.03.2025
25 среднощен
До коментар #5 от "Георги":
Това е "следващата стъпка"... Само гледайте...14:18 27.03.2025
26 среднощен
До коментар #5 от "Георги":
Трябваше да се казва "БУЛГАР РЕНО", но "пак греда"...14:20 27.03.2025
27 Така като
14:21 27.03.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Анонимен
14:24 27.03.2025
30 Име
До коментар #23 от "редник":
Ми токи били да е 155 коня Идеален е14:25 27.03.2025
31 Нормален човек
Коментиран от #90
14:28 27.03.2025
32 Дъстър
До коментар #6 от "Госта.":
1300 кг.14:29 27.03.2025
33 Държавата на боката и шиши
14:33 27.03.2025
34 Варна
До коментар #3 от "Сталин":
Само социално слабите ги интересуват коли след 250 000 км. трета учотреба :)14:34 27.03.2025
35 Дъстър
До коментар #23 от "редник":
Има 140 к.сили чист хибрид ,150 бензин и се очаква 155.Коментиран от #51
14:35 27.03.2025
36 ДОбрин
До коментар #5 от "Георги":
Можели са ама пустите евронорми ги спират , иначе двигателя 1.33TCE с 160 коня е сполучлив и мощен но и него го спряха.Коментиран от #68
14:38 27.03.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Благодаря!
1,2-литров Трицилиндров мотор с мощност от Цели 131 к.с..
Ако се качат 4 човекаТулупи по 150 кг като Борисов и собственото и тегло,
и Дачийката няма да може да тръгне,
а ако се включи и Климатроника съвсем ще Издъхне!
Коментиран от #41
14:58 27.03.2025
40 Гост
До коментар #9 от "стоян":
Хубаво го имаш тоя мотор ,ама тежи колко ? 100? 150? 200 кг? Колко тежи тоя кош от статията знаеш ли? Ако тежеше до 1000 кг максимум, три цилиндъра е много добре. Да ама не тежи толкова, а почти двойно.Коментиран от #48, #78
15:10 27.03.2025
41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #39 от "Благодаря!":
А не искаш ли да видим как Буци вози Шиши и две горили отзад, от паметника Шипка към Казанлък‼️/маторя и на задна няма да ги спира, а феродото ще се опече още по средата на полета🥸‼️
Коментиран от #46
15:12 27.03.2025
42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Име":
А видя ли цената❓ 6О ОООлв🥸‼️Коментиран от #45
15:15 27.03.2025
43 Буха ха
15:23 27.03.2025
44 1,2 с три турбини и два компресора
иначе си са си боклууци с тоя 1,2 мотор че и с три бутала оле мале с 5 човека и климатик как е ще може ли да изпревари нещо различно от спряла кола?
Коментиран от #49, #55
15:24 27.03.2025
45 голям смях
До коментар #42 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
той вальо козлодуйски с инвалидната си пенсия кола няма как да си купи ! само кремвирши и то не всеки ден15:25 27.03.2025
46 Искам
До коментар #41 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да ги видя, Буци и Шиши как летят към пропастта !15:30 27.03.2025
47 Фен на Лада Нива
15:55 27.03.2025
48 Дъстър
До коментар #40 от "Гост":
Дъстъра тежи около 1350 кг15:58 27.03.2025
49 Гост
До коментар #44 от "1,2 с три турбини и два компресора":
За твои сведения, карам Джогър 5места газ-бензин 1000куб.см три цилиндъра, чисто нова от магазина. Трима възрасти и едно дете + багаж с голямо куче в клетка и велосипед на покрива. Колата си върви съвсем прилично със 110 и ускорява съвсем прилично с този товар. Като скорост мен това напълно ме устройва. Сигурен съм, че ще вдигне и 160 без проблем, но сега я разработвам, а и не ми трябва такава скорост. Разход - 6.9 газ извънградско. Смесено 7.6 газ. Извадката за разхода смесено е за последните 1500км. 3-4 пъти седмично прекосявам цяла София по два пъти на ден.Коментиран от #54, #59, #69
16:00 27.03.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Госта.
До коментар #35 от "Дъстър":
Тази мощност при колко оборота на двигателя се достига,а въртящият момент от колко оборота е наличен??? Щото и във Ф-1 от 1500 смвадят 700-800к.с ама колко им е животът на двигателите??? За СУВ двигател - бензин под 2 литра ,даже 2,5 е неприемливо -това според мен
16:13 27.03.2025
52 Хахохи
До коментар #5 от "Георги":
Хибрида е 155к.с.Коментиран от #84
16:34 27.03.2025
53 Пълни глупости
До коментар #9 от "стоян":
Карах един Фиат 1,4 , 72 коня и след това преминах на Мерцедес Ц класа 150 коня!! Сега вече 204коня. Фиата харчеше поне с три литра повече. Всяко изпреварване беше премеждие, и опасностите от това да караш бавен автомобил са безброй. Не, мерси. Нито е икономично, нито е безопасно, нито е кеф!!!16:36 27.03.2025
54 Типичният българин
До коментар #49 от "Гост":
Ти луд ли си, това взе една звезда от EuroNCAP като излезе преди 3 годими, една звезда!!!!Коментиран от #56
16:45 27.03.2025
55 Николов
До коментар #44 от "1,2 с три турбини и два компресора":
Шофирам Дъстер купен нов 4х4 1.3 150 коня, 3 велосипеда на покрива, каравана около 1 тон и с 4 човека в колата до сега не съм имал проблем с движението по тукашните или гръцки магистрали с 110-120км/ч и в общи линии където и да е. Коментари от рода, че не вървяли и подобни са меко казано смешни.Коментиран от #71, #81, #102
16:55 27.03.2025
56 Гост
До коментар #54 от "Типичният българин":
Информирай се защо, има доста информация нета. Заради пасивните електронни защити или по-скоро заради липсите им. Геометрията на колата и усилените точки са съобразени с последните тенденции в защитата при катастрофа. Моделите от 2024 задължително са оборудвани с асистенти за аварийно спиране, разпознаване на знаци и каране в лентата - все неща, които спирам още като вляза в колата.Коментиран от #58, #60, #63, #70, #73, #74, #80
17:11 27.03.2025
57 Дред
17:31 27.03.2025
58 В.В.П.
До коментар #56 от "Гост":
Спираш ги защото можеш.Ела виж Лексус-а как е.Няма такива опции.17:34 27.03.2025
59 шофьор
До коментар #49 от "Гост":
тя 110км може и да ги държи но нито можеш да изпревариш движеш се камион нито може да спре като хоратапълна мъка е тая кола, вземи покарай стинска кола дето е 2000 кубика и пак ми кажи как е дачията 1000 кубиковата мизерия
и какво точно разработваш то докато го разработиш и вече си за нов мотор тоя е умрял още от завода
Коментиран от #85, #107
17:37 27.03.2025
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Ти си бил голям головодник бре,
До коментар #10 от "Баба Гошка":
на 35 хиляди да ти изпуши двигател си невероятен гороловник. Н атеб и танк да ти дадат и него ша го съсипеш. А що се тнася до това дали ша изкара баирче или баири и то на офроуд виж клиповете с Дъстъра в ютуб и тогава си проветрявай плювалника и празната кухина на раменете.17:47 27.03.2025
62 Цялата ти работа е
До коментар #12 от "Гришата Ганчев съм":
греда.17:48 27.03.2025
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Ти си определено по-тъп от
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
колкото може да съществува. Двигателя е куплиран с мек хибрид и това помага,а по магистрала си държи 180 без проблем. Виж видеата в ютуб.Всичко това са нови технологии и няма нищо общо със стари и допотопни технологии от преди 20-30 +++ години.17:53 27.03.2025
65 Един
17:53 27.03.2025
66 Бъълария въобще не е мерило за
До коментар #21 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
пазара бе скъсаняк,защото тук не може да си позволят повечето нова кола,а всичко е скрап по над 10-15-20 години ента употреба. Дачия за поредне път е в челото на най-продаваните коли в затънала Джейропа.Коментиран от #109
17:55 27.03.2025
67 антрашпиц
До коментар #3 от "Сталин":
Нормалните хора не сменят мотора,сменят модела или марката ..........17:58 27.03.2025
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Тост
До коментар #49 от "Гост":
Я пробвай този джип с двигател на триколка през лятото с включен климатик и същия екипаж на по-сериозен наклон като изкачване на някой проход примерно. Тогава потвърди, че върви прилично. На автомобил с такива размери и тегло 1850 кг му трябва поне двигател 1600 куб. см и мощност 150 к.с.Коментиран от #106
18:02 27.03.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Волокин
До коментар #55 от "Николов":
То на магистрала всеки знае. Опъни го по баира и караваната ще почне да те тегли в обратна посока.18:08 27.03.2025
72 .ашак
18:20 27.03.2025
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Николай
18:51 27.03.2025
76 Нищо не разбираш
До коментар #1 от "Марин":
от коли! Тея моторчета са пълна скръб!19:15 27.03.2025
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 кобрабг
Това ще е мъчение на магистралата ако се натоварите 4 човека с багаж.Да изпревариш ще слизаш да и се молиш маитап.За тия пари по добре китаиска джипка поне са по 150-190 коня пред този миксер с гуми
Моята Хонда Джаз е 1,2 -90 коня и е 4 цилиндъра и атмосферен двигател и пак по добре от джип с 1,2 литров двигател
20:39 27.03.2025
80 Типичният българин
До коментар #56 от "Гост":
Еми имформирах се: джогър 2022- 1 звезда, 2024 - 3 звезди. Трагедия!Коментиран от #92
20:41 27.03.2025
81 Нормален човек
До коментар #55 от "Николов":
Нямам против Дъстъра. Обаче у нас иде реч за демараж, за междинни ускорения, понеже нямаме магистрали. И аз съм карал малко 1.3. 150 коня автомат Дъстър. Бива, но само ако не е претоварен. Затова бих предпочел примерно Шкода или Форд Куга.20:52 27.03.2025
82 Коментатор
До коментар #1 от "Марин":
Пневматичния пистолет в гумаджийницата има по-голяма мощност от тая глупост!Като видите пинчери да теглят шейна на ескимоси, тогава ще приема 3 цил двг на около 2 тона джип!!!
Тва кат т.нар. "зелена сделка"!
Гигантска тежка минна техника на дизел, копа стотици тонове различни видове руда за тия батерии (дето само към 5% се рециклират), които после ги зареждат с ток от енергиен микс, в който преобладават източници на енергия като въглища, петрол и газ?!
Съвременния корпоративен ф.шизъм с марионетки като Урсула, Шолц, Бербок, Стармър, Трюдо, Боко, Шишо, Киро, Асен и др.!!!
Като си купите автомобил, който не може и гаранцията да ви изкара, реално ще замърсява многократно повече от автомобил с нормален обем двг, щото мотора му ще стане консуматив!!!
Коментиран от #110
21:00 27.03.2025
83 Ще си
21:38 27.03.2025
84 Дъстър
До коментар #52 от "Хахохи":
Хибрида е 140 к.сили. 100%.22:01 27.03.2025
85 Дъстър
До коментар #59 от "шофьор":
1 кара каравана . Макс 100 км /час по закон. Дори нарушава закона с тези 10-20 км.За Дъстара тези км са без проблемни.
Абе я си карайте другите коли и на нас ни оставете тази.
22:05 27.03.2025
86 Лумпен
23:53 27.03.2025
87 Не ставаа
23:55 27.03.2025
88 Гейски
До коментар #14 от "Радио Елто":
Гейски мобил23:57 27.03.2025
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Някой проверил
До коментар #31 от "Нормален човек":
Добре е да се проверява като се пише, горното не е вярно защото:1. всички марки вече предлагат 3 цилиндрови двигатели, надути до 130/140/150 кс;
2. цените са доста високи навсякъде, напр. шкода карок с дизел най-високо ниво и ръчна ск.кутия е 68к
3. всички го докарват на дизайн, но двигателите са ограничени, но в края на краищата пазара ще покаже след година - две кой е на правилната пътека. Засега напр. Дачия сандеро е топ в класацията
Нямам нищо общо с автомобилния бизнес, а констатирам лични наблюдения
Коментиран от #93
06:10 28.03.2025
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Нормален човек
До коментар #90 от "Някой проверил":
Всичко, което съм написал е проверено. И само Куга е с три цилиндъра, но е 1.5 и 184 коня. Карок едишън 1.5 бензин автомат 150 коня е 4 цилиндров и е 58 000 лева на сайта им. Да не говорим, че Октавия комби 2.0 дизел, автомат, 150 коня , 4х4 е обявена за 60 к. Киа Спортидж реално я продават за 56-57 000 1.6 160 коня автомат. Нямам против Бигстъра, но би било добре да е 10 к надолу цената..
Коментиран от #95
07:11 28.03.2025
94 факт
07:20 28.03.2025
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 някойситам
08:38 28.03.2025
98 оня с коня
Коментиран от #101, #108
08:59 28.03.2025
99 дедо
До коментар #12 от "Гришата Ганчев съм":
Греда беше погледни сега китайчетата разцепиха Дачия в сегмента SUV .Имам Дъстер 2019 година и следващата че ми е китайче за съжаление Дачия се поизложиха с новия Дъстер и сега затова пускат Бигстер бързо ама и той е зле от към оборудване и цена най вече.09:41 28.03.2025
100 Тони Ножа
- Не, брат, аз карам дачиа.
09:46 28.03.2025
101 факт
До коментар #98 от "оня с коня":
Зависи какво търсиш и колко можеш да кихнеш.Мощ за малко пари има сано в Щатите европа е компромис.
10:07 28.03.2025
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Пежо
11:00 28.03.2025
104 ФАКТ
11:07 28.03.2025
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Гост
До коментар #69 от "Тост":
За модела Бигстър никога не съм твърдял нещо относно динамиката му. Писал съм за Джогър 1000куб.см 98к.с газ-бензин. Изнесъл съм факти от лични възприятия в експлоатацията на автомобила. В крайна сметка нещата опират дотам дали те устройва, а не дали това е перфектния автомобил за всеки вкус и всеки джоб. Аз съм написал, че ускорението и крейсерската скорост на автомобила ме устройва както и товароносимостта му - все неща пряко засягащи конструктивната мощност на мотора. Има и други теми относно един автомобил като надеждност, комфорт, поддръжка, препродажна цена и др., които не съм засягал, защото нишката на дискусията се движи около адекватността на двигателя.11:52 28.03.2025
107 Гост
До коментар #59 от "шофьор":
Едни от колите, които съм експлоатирал са 2010 Ауди А4 Спортсбак Дизел(служебна по немски аутобани без ограничение), 2010 БМВ 525 дизел(пак служебна, пак по немски аутобани). Тогава колите бяха чисто нови и последен модел. Та идеята ми е, че съм карал коли с над 200к.с и съм ги карал с над 220км/ч и имам представа за комфорта и мощността и усещането да караш такива автомобили. Написал съм лични впечатления за Джогър и в крайна сметка всичко опира до това дали те устройва, а не дали е перфектния автомобил за всеки вкус.12:00 28.03.2025
108 Гост
До коментар #98 от "оня с коня":
Именно меката возия т.е по-меките настройки на окачването причинява крена в завоите. Меката настройка на окачването при СУВ автомобилите се прави, за да не "люлее" толкова при преминаване през препятствия, защото колкото по-висок е един автомобил, толкова повече "люлее" и това са геометрични законни. Ако се направи по-твърдо окачването се намалява крена в завоите, но се влошава комфорта. Решението на тези изконни проблеми в автомобилостроеното е адаптивното окачване, но там цените са други и не съответства на идеята, с която е създадена този автомобил.12:13 28.03.2025
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Владо
До коментар #82 от "Коментатор":
Братле, голям лаф каза с тоя пневматичен пистолет. Умрех от смех😂😂😂00:51 29.03.2025
111 Браво, но…
Коментиран от #113
07:13 29.03.2025
112 Какво НЕ пише
07:24 29.03.2025
113 Сър Мастър Бейтс
До коментар #111 от "Браво, но…":
В момента няма Витара с 140 кс. Има 1.4 турбо 129 кс мек хибрид и 1.5 атмосферен 116 кс пълен хибрид. Пълния хибрид започва от 59к, Дачията е един клас нагоре като размер, с 155 кс е и започва от 55к. Всеки да си преценява.08:49 29.03.2025
114 Старец
08:57 29.03.2025
115 Типичният българин
10:17 29.03.2025